Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

User avatar
alex_t
Posts: 661
Joined: Mon Jul 22, 2013 8:06 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by alex_t »

realzven wrote:
alex_t wrote:Merci pour cette initiative ;)
;) , sinon tu a pu creuser encore le disque ?
Non je n'en ai pas eu le temps, je suis en train de faire des travaux chez moi .....

Et toi, as-tu gravé le BD ?
User avatar
realzven
Posts: 214
Joined: Sat Jul 20, 2013 5:30 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by realzven »

alex_t sur hcfr :
alex_t wrote:Bonjour à tous.

Hier j'ai utilisé le disque de Ted afin de voir quels sont les contrôles qu'il permet de réaliser quand on ne possède pas de sonde. Et bien c'est vraiment très complet:
  • - lumière : les mires classiques (vraiment bien faites) mais aussi des mires proches du noir
    - contraste : les mires classiques (vraiment bien faites) mais aussi les mires proches du blanc à 235 ou 255
    - clipping RGBCMYW
    - Température couleur: en fait certaines mires permettent de vérifier que sur 6 valeurs d'IRE différentes on a bien une température de couleur globalement identique donc à l'oeil on peut juste discerner l'équilibre RGB. Pour aller plus loin il faut une sonde
    - uniformité de l'écran
    - restitution des couleurs de l'ensemble du cube RGB (du moins le plus possible) à la fois sur le plan horizontal et vertical: très pratique pour déceler un éventuel banding ou un mauvais décodage
- sharpness : mires classiques et des mires par couleur RGBCMY

Bref, ce disque est réellement à posséder. Et quelle simplicité de navigation !

Aujourd'hui (ou demain) j'ai prévu de faire un quick profil via Light Space CMS HCL.

a+
User avatar
realzven
Posts: 214
Joined: Sat Jul 20, 2013 5:30 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by realzven »

alex_t wrote:
realzven wrote:
alex_t wrote:Merci pour cette initiative ;)
;) , sinon tu a pu creuser encore le disque ?
Non je n'en ai pas eu le temps, je suis en train de faire des travaux chez moi .....

Et toi, as-tu gravé le BD ?
Non mais je vais peut être investir dans le bd direct 8) j'espère le recevoir encore cette semaine ;)
User avatar
realzven
Posts: 214
Joined: Sat Jul 20, 2013 5:30 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by realzven »

Nouvelle version MP4 en approche :D
Currenty I'm Encoding the MP4 Media Files Version of the disk, it will require 2 weeks to complete; almost 300 hours of encoding needed because I'm using the highest quality settings available.

Media Player Edition of the Disk will be useful for profiling/calibrating/evaluating other than Blu-Ray Sources, like Satellites, Media Players etc. for Video Range Signal (16-235 Levels)


MP4 Files Featured Contents Link (For LightSpace/CalMAN/ChromaPure Users)
User avatar
realzven
Posts: 214
Joined: Sat Jul 20, 2013 5:30 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by realzven »

Une vidéo Ted's LightSpace cal disk et LightSpace cms

cnJmE980G_8
This is a recorded video that proofs the perfect Sync between the Ted's LightSpace CMS Calibration Disk as a Source for the displaying of the 4913 Colors of a 17-Point Cube.

I opened the DIP Mode (7sec) Chapter of my Disk with Media Player Classic HC, Media Player Classic Window supposed to be your Display , I pressed only one Synced Mouse Click and after 9 hours and 22 minutes it's still Synced Perfectly!

Check that picture before playing the video:

Image

To help you about what you are seeing, the BLUE HightlighTED Box is the LightSpace Internal Pattern Generator Window....

The RED HightlighTED Box is the Media Player that is playing the Chapter Video i'm using for the Disk, this window supposed to be your target display you are profiling....

The GREEN Arrow indicates the 11.11% Window Pattern supposed to be centered at yout Profiling Display...

*** I used DIP Mode 7 Sec Chapter only for demonstration of the Perfect Sync between the sofware and my Disk. DIP Mode time depends on the probe and the display you are profiling, and might be shorter than 9 hours. To my KURO Display with iD3 using 1.5sec Probe Intergration Time, i'm using the 6 Sec DIP Mode Chapter (8 Hours). This is because KURO has the deepest Black and this is taking more time for the meter to read it, so to stay in Sync i had to use that Chapter. Dark shades generally is taking more time to be measured...***
User avatar
alex_t
Posts: 661
Joined: Mon Jul 22, 2013 8:06 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by alex_t »

Bonjour à tous.

J'ai laissé mon retour utilisateur sur le site de Ted, sans surprise il est donc très positif: http://www.displaycalibrations.com/view ... dback.html

a+
User avatar
realzven
Posts: 214
Joined: Sat Jul 20, 2013 5:30 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by realzven »

Merci alex ;)
User avatar
realzven
Posts: 214
Joined: Sat Jul 20, 2013 5:30 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by realzven »

Image

:)
User avatar
alex_t
Posts: 661
Joined: Mon Jul 22, 2013 8:06 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by alex_t »

8)
User avatar
realzven
Posts: 214
Joined: Sat Jul 20, 2013 5:30 am

Re: Ted's LightSpace CMS Calibration Disk

Post by realzven »

alex, tu as pu faire le tour du disque ?
Post Reply