SVS PB12-NSD : caisson de grave démentiel ! CR, AVIS, Tests, Présentations

Post Reply
Yahoo MMCrawler [Bot]

Re: SVS PB12-NSD : caisson de grave démentiel ! CR, AVIS, Tests, Présentations

Post by Yahoo MMCrawler [Bot] »

Bonjour et merci ;)

Malheureusement non, je ne les ai pas écouté. Cela fait deux fois qu'on me pose des question sur ces enceintes :) Peut être qu'il faudrait que je m'y intéresse ...
J'ai bien eu ton mail, je vais te répondre !
hehe2

Post by hehe2 »

Super,

Merci Nicolas.

Alors, comme je suis plutôt du genre impatient et que j'avais envie d'en savoir plus, j'ai cherché un peu sur google et les "reviews" que j'ai trouvées semblaient plutôt bonnes...

Je suis donc allé sur le site US de SVS histoire d'éviter de payer le prix fort (futereland facture très cher la conversion en euros quand on voit le prix d'origine en $, mais passons :).

Il se trouve qu'un de leur modèle n'était plus disponible, j'ai donc contacté le support "chat".

Je vous le copie/colle dans sa quasi intégralité en fin de post, on y apprend (je spoile) pas mal de choses intéressantes :
  • - SVS arrête la production de sa gamme série M et série S (la production du caisson de basse PB12-NSD n'est pas arrêté)

- Une nouvelle gamme arrive entre septembre et novembre, théoriquement visant un marché plus haut de gamme.

- Info obtenue via une réponse obtenue à un mail (voir plus bas) que j'ai envoyé chez lsound (distributeur officiel SVS europe) : La prochaine gamme d'enceintes SVS sera bien plus attirante et aura un meilleur rendu sonore, à un prix très intéressant.
Bref, pour le moment il semble qu'il faille attendre (sauf éventuellement pour ceux qui ont déjà un système adapté et l'ampli qui va bien, se prendre le caisson PB12-NSD...)

Voilà, je vous copie/colle le "chat" avec le support SVS :

---------------------------------------------------------------------
Your reference number for this chat is 871
Ed : Welcome to our LiveHelp, one moment please.
hehe2: Hi
Ed : Thanks for contacting SVS! My name is Ed Mullen, how may I help you?
hehe2: Hi, my name is Clément and I'd like to know if you could offer me some "custom" system
hehe2: in fact, I'm interested in buying the "SBS-02-5.1" system but I wish to replace the SB12 subwoofer with a PB-12 NSD one
Ed : Hi Clement - We can do that. No problem.
hehe2: you seem to be out of stock for both the PB12-NSD subwoofer and the MBS-02 speakers though...
hehe2: can you tell me what would be the system price please ?
Ed : The price for the S-series speakers are the same a la cart vs. package, so you can add those individually and then add the PB12-NSD. We will take 5% off the entire order. Standby for a price.
Ed : So to confirm you want four (4) SBS-02 speakers (2 pair), one (1) SCS-02 center channel, and one (1) PB12-NSD, correct?
Ed : Also, what state do you live in?
hehe2: Well, let me check (before confirming ;)
hehe2: I live in France (I don't know if you ship outside US)
hehe2: well, that would be : two pair (4 speakers) of MBS-02
hehe2: one speaker SCS-02
hehe2: and one PB12-NSD
Ed : I'm sorry but L-Sound is our authorized dealer for France, and we do not ship direct to your region. Please contact them for SVS product availability. Again I apologize for this.
hehe2: (which I just noticed isn't exactly your 5.1 system descriptioin
hehe2: ah damned me :/
hehe2: do you know if they got a website ?
Ed : Also, shipping to France would have been extremely expensive anyway. http://www.lsound.no. I'm not sure if they have any S-series speakers in stock - you would have to contact them directly.
hehe2: ok then... I'll try to get these speakers to me whatever the costs ;) !
hehe2: I mean, these are really nicely priced so I can afford to spend some euros in shipping costs
hehe2: thanks for the information anyway
hehe2: best regards
hehe2: well, wait please
hehe2: this is a "nederland" site... which I don't speak
hehe2: I'm French (from Paris)
hehe2: are you sure http://www.lsound.no is the french SVS retailer ??
Ed : We can ship direct for free to any location in the USA. You can use a freignt forwarder of your choice. We accept PayPal. LSound speaks English, don't worry.
hehe2: they might speak english but their website isn't in english and I've not yet found out a way to browse it in english... tough
hehe2: please tell me if you have heard of "futureland"
hehe2: it seems they're selling some SVS articles
hehe2: and it's french
Ed : LSound handles all of greater Europe. If you send them an email they will respond in English. But you do have the option of ordering, paying with PayPal, and shipping to a location within the USA. We just can't ship direct to France.
hehe2: yeah I wish I could but I don't know (unfortunatelly) anyone in US :/
Ed : Futureland is listed on L-Sounds site - they are the dealer for France. There is an option for English on the website.
hehe2: yeah, where did you find this option please ?
Ed : L-Sound Dealers Page in English
Ed : I am almost positive no one has S-series in stock though, except SVS-USA.
hehe2: damned... do you know how long will be the outage please ?
hehe2: ok then, thanks again for your help and have a nice day
hehe2: (if you know by any chance somebody travelling to France in a nearby future, let me know ;)
Ed : We are discontinuing the S-series and will not be making any more. We have a new line of speakers coming out this fall which I'm sure will be available through Futureland.
hehe2: oh, so that's not the right time to buy these models then...
hehe2: when will you release your new line please ?
hehe2: (well, like in one month ? a couple ? not before december ?)
Ed : Shipping in October/November time frame. I can't be more specific sorry.
\
hehe2: to be honest, the "french prize" is just terrible... much (really much) more higher than the US one if you convert your prize to euros...
hehe2: what can you tell me about the new serie that will replace the old S one please ? Will it be much more expensive ? same prize level ?
Ed : SVS dealers are free to set their own pricing - SVS USA does not control international pricing from set by its dealers.
hehe2: I know that, just telling
hehe2: I wish you could handle international shipping even if the shipping costs would be like huge
Ed : The S-series and M-series are being discontinued. The new line of speakers will be very high-end. Tower, bookshelf, center, bipole surround. I cannot offer more detail than that right now, sorry.
hehe2: ah, so... I might not find the same kind of products in the same prize level in your next generation of speakers ?
hehe2: that's quite sad if it's the case...
hehe2: is the PB12-NSD subwoofer also discontinued ?
Ed : Your are correct -the price level will be much higher than the S-series. No the PB12-NSD is not being discontinued. Only the S-series and M-series loudspeakers.
hehe2: ok so... I'm just stucked either to buy SBS-02 while they're still available in France (no MBS there) or just find another set of speakers from another manufacturer in the same prize level...
hehe2: your PB12-NSD subwoofer seems to be awesome anyway...
hehe2: can you just tell me why you're discontinuing the M and S series ? Not expensive enough ? Too low margin ? Is there some "issues" with these models ?
Ed : These speaker lines have reached the end of their product life cycle. There is nothing wrong with them, it is just time to discontinue them.
Ed : Loudspeaker families get discontinued all the time in the audio world - it is a very common occurrence.
hehe2: ok so... you're just focussing the higher end market now right ?
Ed : For now - yes.
hehe2: so you might come back in this "entry level" prize range later then
hehe2: ok, that's good to know
hehe2: so there's no way to buy any MBS from now on anymore...
hehe2: so sad not to live in USA...

Copie de la réponse de lsound :

Dear Clement,

thank you for contacting us. We do not have the M-Series from SVS unfortunately as we are sold out and SVS is selling the very last M-series units they have left. They also may be out of stock, if not they will be soon.

I suggest that you wait for the new upcoming SVS speaker line which will be far more attractive and better sounding, with great pricing. The new speaker line will come around winter times and if you follow lsound.eu you will get all the information of it.

Best Regards,
Jan Ove Lassesen
Yahoo MMCrawler [Bot]

Merci pour toutes ces infos ;)
Nico_0106

Post by Nico_0106 »

Salut Nico,

As tu déjà pu écouter et tester un SUNFIRE HRS12?
Si oui, par rapport au SVS, quels sont les différences?

Merci.

Nico.
Pré-ampli : Onkyo PR-SC5507, Ampli : NAD T973, Lecteur BD : Pioneer BDP-320, Jeux vidéos : PS3, Enceintes Klipsch RF-63 + RC-64 + RS-62, Sub : Sunfire HRS12 + Antimode 8033B, Vidéo-Projecteur : JVC DLA-X30, Ecran : Oray Microperf 2,5m de base.
hehe2

Post by hehe2 »

Bonjour Nicolas,

Saurais-tu me dire ce que vaut ce caisson sur un ampli Pioneer de la gamme 2012 :
  • - SC 2022
    - LX-56
Par ailleurs, dans ma réflexion (guidée par les conseils d'un vendeur Futureland) sur mon achat (probable) d'un nouveau système HC, on m'a proposé les Focal "dôme" couplées au Pioneer SC 2022.

Je trouve que c'est pas mal sauf que le caisson focal est ultra moche et que la "centrale" est identique aux "satellites" ce qui me gêne un peu (je préfèrerais avoir une centrale rectangulaire que je puisse fixer au mur au dessus de l'écran).

Donc pour le moment je me demande si une combo Pioneer LX-56/SVS PB12-NSD/4 satellites Focal "dôme" + une centrale (à déterminer) serait valable.

Les contraintes :
  • - pas de colonnes ;
    - un WAF le plus important possible (sauf pour le caisson qui sera "caché")
Voilà, si jamais tu as le temps et une idée à partager... je suis preneur ! :)

@+
Yahoo MMCrawler [Bot]

Nico_0106 wrote:Salut Nico,

Non, désolé, pas très répandu ce caisson :)
Yahoo MMCrawler [Bot]

hehe2 wrote:Bonjour Nicolas,

Saurais-tu me dire ce que vaut ce caisson sur un ampli Pioneer de la gamme 2012 :
  • - SC 2022
    - LX-56
Je ne l'ai pas testé sur ces amplis. Par contre, ce que je peux te dire, c'est qu'ayant testé des ampli Pioneer 2012, voilà ce que j'avais pu noter :

Je trouvais que les graves n'étaient pas superbes sur les Frontales. Par contre, j'avais trouvé le canal de grave très performant, vraiment ! Les graves étaient rapides, tenu, profonds, une très belle assise dans les graves. Du coup, j'avais de bien meilleurs résultats en calibrant l'ampli avec un crossover sur mes colonnes et un bon caisson en appuie. Sur le Cambridge, par exemple, ou même les Yamaha, je laissais les colonnes en full range, sans crossover. Sur les Onkyo entrée/milieu de gamme le SVS ne donnait pas grand chose

Donc, vu les caractéristiques, les amplis Pioneer ont tous pour mettre en valeur un caisson comme le SVS.

Par contre, d'après les tests et mesures que j'ai pu voir, il semblerait que le caisson des Focal Dôme est très bien équilibré avec les satellites. Je serais assez curieux de voir ce que donne l'association SVS/Dôme Focal, mais bon, pourquoi pas après tout, si les deux sont performants ! En tout cas le SVS peut tout a fait couvrir la réponse en fréquence qu'il faut pour épauler les Focal.
McBarrette

Post by McBarrette »

Nico_0106 wrote:Salut Nico,

Si oui, par rapport au SVS, quels sont les différences?

Merci.

Nico.
Je suis pas Nico mais je répond quand même :shock: :lol:

Sunfire HRS 12 = plus petit, clos, plus chère, plus de puissance
SVS d'après les tests de Nico et plusieurs possesseur = plus gros, prévue pour salle dédié, évolue au fils de temps, est loin d'être ridicule.

Pour un bon rapport qualité prix le SVS est intéressant, la version Clos est typé hifi et peut s'adapté à des pièces plus petites, quand à la version bassreflex sera plus à son aise dans une pièce plus grande et surtout en salle dédier.
HiFi : Cairn Diablo - KEF LS50 Black Edition - Fiio X5II + Dock - AudioTechnica LP5.
HC : Yamaha RX-V2067 - Xbox One - TX-P50ST60 - KEF Q350 - KEF Q650C - Velodyne SPL-1000R.
hehe2

Post by hehe2 »

Super, Merci Nicolas pour ces informations !

Du coup, il va falloir que je négocie ferme car à l'unité les focal "dôme" (qui s’inscriraient parfaitement dans mon salon) se touchent à 275€ pièce (soit 1100€ les 4 :X) alors que le kit "dôme" 5.1 se trouve à ~1500€... (et encore, dans la "Hi-Fi" et le "Home-Cinéma" il est connu qu'il y a de la marge pour négocier -- paraît-il :))

Toujours est-il que je n'ai toujours pas d'idée pour une "voix centrale" qui pourrait convenir...

L'idée d'associer ces Focal dômes à ce caisson hors norme PB12 et à un ampli moyen/haut de gamme Pioneer commence à bien me plaire :)

Peut-être que je devrais me contenter du "petit" modèle de caisson SVS mais je me dis que tant qu'à faire, autant prendre celui qui "claquera" le plus de basses, bien profondes ^^;; (Je vois toujours tout en grand, je suis comme ça =)

Une idée ? :)

PS : Ils ont une "gueule chelou" les smiley sur ce forum... Ils sont "ovales" :x Je les avais (pour une fois) activés mais après pré-visualisation, je les ai virés :)
Post Reply