Cambridge Audio 752BD : lecteur universel, scaler, dAC

Post Reply
Yahoo MMCrawler [Bot]

Re: Cambridge Audio 752BD : lecteur universel, scaler, dAC

Post by Yahoo MMCrawler [Bot] »

Attention tout de même à la suppression des ISO SA-CD gravés sur DVD-R et à la possibilité de lire les BDMV en AVCHD, mais pour le reste il y a plein de nouveautés super intéressantes :)

Features of the new update (version 752BD(CU)-15-1204) include;

1. Added the "Power On Input" selection which allows the customer to decide which input source should be used when the player powers on. This selection is available at the Setup Menu -> Playback Setup.

2. Added the “4Kx2K Output” selection to Setup Menu -> Video Setup with two settings: “Auto” and “Forced”. The “Auto” setting will upscale 24 Hz content to 4K if the connected display supports a 4K input. The “Forced” setting will output a 4K signal regardless of whether or not the player detects a 4K display and irrespective of the original source format.

3. Added the "Auto" mode when choosing the SACD output audio format. This mode is available at the Setup Menu -> Audio Format Setup -> SACD Output.

4. Added support for automatic file and folder sorting when accessing SMB servers. The files and folders are now sorted in alphabetic order.

5. Added support for MKV files with PGS subtitles.

6. Added Zoom functionality to video content sent through the HDMI IN ports.

7. Improved support for CUE playlists. Now, a single CUE file can point to multiple music files in the same folder.

8. Resolved a playback issue with several DVD-Audio discs. Customers reported that some DVD-Audio discs would play for a few seconds then the player was locked up, and all you heard was white noise. Samples include “Elvis: 30 #1 Hits”, “Bruckner: Symphony No. 7”, “Dream Theater”, “Nightwish: Once”, as well as discs self-authorized using “HD-Audio Solo Ultra” program.

9. Resolved a frame rate decoding error for 24 Hz video files. Customers reported that many MKV, M2TS and TS files which were encoded as 23.976 Hz were decoded as 29.970 Hz. This issue has been resolved.

10. Resolved a compatibility issue with some DVD/BD blank discs. Customers reported that their self-burnt DVD or BD discs failed to load and play on the players. Samples include Verbatim DVD+R DL 8.5G and BD-R DL 50GB blank discs. This firmware upgraded the software driver for the disc loader and resolved this issue.

11. Resolved a compatibility issue with JRiver Media Center software. Customers reported they could no longer see the JRiver's DLNA server in the list of My Network. This issue has been resolved in the official release.

12. Resolved a channel mapping error in the DSD file playback, Customers reported that if they set the "Stereo Signal" to "Front Left/Right", switched off the player then switched it on again, and played 2-channel DSD files from external storage, the Front Left channel sound could also be heard from the Surround Right output. This issue has been resolved in the release.

13. General disc compatibility improvements based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples, sample title includes "The Longest Day (Blu-ray, 2012)".

Note: playback of BDMV folders/files, ISO files and SACD-R is not supported due to copy protection laws.
Yahoo MMCrawler [Bot]

Le prochain firmware apportera la lecture gapless lorsqu'elle sera parfaitement fonctionnelle (elle est encours de développement).
woohooseb

Post by woohooseb »

Du coup ce qui m'intrigue pour ce point n°9 :
9. Resolved a frame rate decoding error for 24 Hz video files. Customers reported that many MKV, M2TS and TS files which were encoded as 23.976 Hz were decoded as 29.970 Hz. This issue has been resolved.

Que faut il mettre en réglage video : sortie 24p "Activé", ou pas ? De manière à ce qu'il sorte le mkv en natif, si l'on met "Activé" il va y avoir conversion en 24,00 Hz quand on est en 23,976 Hz ?
:gne:
Yahoo MMCrawler [Bot]

Oui, 24p Activé, ça s'adapte automatiquement en 23,9 ou 24 im/s (autoframerate). PAr contre il faut que le MKV soit en 1080p (en 720p le 24p n'est pas fonctionnel...)
woohooseb

Post by woohooseb »

:salut: :merci: :salut:
ced3D

Post by ced3D »

;)
Last edited by ced3D on Mon Jan 20, 2014 2:31 pm, edited 1 time in total.
Lolo

Post by Lolo »

ced3D wrote:mise à jour effectuée :inlove:

le lecteur fonctionne toujours ? :biglol:
je me méfie des mise à jour car comme le dit Nicolas parfois on y perd donc j'attends vos retours, j'ai passé un temps fou à paramétrer mon lecteur et mon ampli, et ça marche très bien en hdmi et en 5.1 analogique sur ma tv et sur mon promo.

:hai:
optoma hd 87 relié par un real cable infinite 10m- tv led philips pfl 6907- lecteur bluray cambridge 752bd-ampli hc cambridge 651r-cable enceintes T-4 transfert -triangle genese quartet et voce-triangle zerius 202 en surround-
woohooseb

Post by woohooseb »

Lolo wrote:
ced3D wrote:mise à jour effectuée :inlove:

le lecteur fonctionne toujours ? :biglol:
je me méfie des mise à jour car comme le dit Nicolas parfois on y perd donc j'attends vos retours, j'ai passé un temps fou à paramétrer mon lecteur et mon ampli, et ça marche très bien en hdmi et en 5.1 analogique sur ma tv et sur mon promo.

:hai:
Mise à jour effectuée et lecteur toujours fonctionnel, toujours entier :)
Je confirme que le bug sur les 23,976 Hz est bien envolé !
Ce qui est (pour moi) une sacrée bonne nouvelle !!!
:)
Merci Cambridge !!!
Lolo

Post by Lolo »

Bonne nouvelle
Content pour toi woohooseb quand on mets autant d'argent dans un lecteur on a envie que cela marche, c'est partie pour de belles séances homme ciné

Au niveau de l'entrée hdmi est ce que le 24p passe et le son en hd , je n'ai pas vu ou compris les améliorations prévues sur le site Cambridge ,je suis mauvais en anglais

:P
optoma hd 87 relié par un real cable infinite 10m- tv led philips pfl 6907- lecteur bluray cambridge 752bd-ampli hc cambridge 651r-cable enceintes T-4 transfert -triangle genese quartet et voce-triangle zerius 202 en surround-
woohooseb

Post by woohooseb »

Lolo wrote:Bonne nouvelle
Content pour toi woohooseb quand on mets autant d'argent dans un lecteur on a envie que cela marche, c'est partie pour de belles séances homme ciné

Au niveau de l'entrée hdmi est ce que le 24p passe et le son en hd , je n'ai pas vu ou compris les améliorations prévues sur le site Cambridge ,je suis mauvais en anglais

:P
Merci Lolo.
Le 24p par entrée HDMI à l'arrière : oui.
Le son en HD ça je ne saurais te dire.
Post Reply